Nissan Qashqai - crossover 2007
Napsal: stř 24. črc 2013 13:31:58
Nissan Qashqai
Jedná se o jednoho z prvních zástupců kategorie crossover. Světlo světa spatřil v roce 2007
a od té doby si získal řadu příznivců, ale i odpůrců. Vypadá sice jako vůz, který se nezalekne
lehčího terénu, skutečnost je ale taková, že doma na běžných silnicích, kde se projeví jeho
velmi dobré jízdní vlastnosti, mnoho řidičů uvítá také lepší výhled z vozu díky vyššímu posazu
za volantem.
Kromě klasické verze se vyskytuje i prodloužený Nissan Qashqai + 2, který zvládne
převést až 7 cestujících. Standardně má vůz poháněnou přední nápravu, na trhu je ale velké
množství Qashqaiů s pohonem 4x4, jež uvítají zejména lidé bydlící v kopcovitém terénu
(náhon na všechna 4 kola se hodí především v zimním období).
Pod kapotou se vyskytují celkem 4 motorizace - dvě benzínové a dvě spalující naftu. Základní
verze pohání zážehová šestnáctistovka o výkonu 84 kW s průměrnou spotřebou 6.7 litrů
Naturalu na 100 km. Větší dvoulitr poskytuje 104 kW, což umožňuje velmi svižné svezení,
spotřebu lze udržet kolem 8.5 litru na 100 km. V případě dieselů je prvním možným motorem
patnáctistovka dCi, původem od Renaultu. Jejích 74 kW dostačuje a v průměru si vystačí s 5.5 litry
nafty na každých 100 km. Větší diesel je opět dvoulitr a kořeny má opět u francouzské automobilky
Renault. Je velmi pružný, spotřeba je o necelý litr větší než v případě 1.5 dCi. Všechny pohonné
jednotky je možné spojit s manuální, nebo plynulou převodovkou CVT (mimo silnějšího dieselu, u toho
lze volit mezi manuálem nebo klasickým měničovým automatem).
Dá se říci, že benzínové motory jsou bezproblémové, dvoulitrový diesel také nemá žádné slabiny
(mimo těch, které trápí každý moderní naftový agregát - vysoká citlivost na kvalitu paliva a omezená
životnost vstřikovačů), patnáctistovka už na tom není úplně nejlépe. Postupně se ukázalo, že má
poddimenzované uložení klikové hřídele a mnoha majitelům se již pootočila kluzná ložiska,
ve kterých je uložena, což mělo za následek zadření motoru. Jinak s Qashqaiem žádné
závažné problémy nebývají, lze mu vytknout snad jen malý vnitřní prostor.
U nás není nijak zvlášť rozšířen, i proto cena ojetin startuje na 220 tis. Kč.
Jedná se o jednoho z prvních zástupců kategorie crossover. Světlo světa spatřil v roce 2007
a od té doby si získal řadu příznivců, ale i odpůrců. Vypadá sice jako vůz, který se nezalekne
lehčího terénu, skutečnost je ale taková, že doma na běžných silnicích, kde se projeví jeho
velmi dobré jízdní vlastnosti, mnoho řidičů uvítá také lepší výhled z vozu díky vyššímu posazu
za volantem.
Kromě klasické verze se vyskytuje i prodloužený Nissan Qashqai + 2, který zvládne
převést až 7 cestujících. Standardně má vůz poháněnou přední nápravu, na trhu je ale velké
množství Qashqaiů s pohonem 4x4, jež uvítají zejména lidé bydlící v kopcovitém terénu
(náhon na všechna 4 kola se hodí především v zimním období).
Pod kapotou se vyskytují celkem 4 motorizace - dvě benzínové a dvě spalující naftu. Základní
verze pohání zážehová šestnáctistovka o výkonu 84 kW s průměrnou spotřebou 6.7 litrů
Naturalu na 100 km. Větší dvoulitr poskytuje 104 kW, což umožňuje velmi svižné svezení,
spotřebu lze udržet kolem 8.5 litru na 100 km. V případě dieselů je prvním možným motorem
patnáctistovka dCi, původem od Renaultu. Jejích 74 kW dostačuje a v průměru si vystačí s 5.5 litry
nafty na každých 100 km. Větší diesel je opět dvoulitr a kořeny má opět u francouzské automobilky
Renault. Je velmi pružný, spotřeba je o necelý litr větší než v případě 1.5 dCi. Všechny pohonné
jednotky je možné spojit s manuální, nebo plynulou převodovkou CVT (mimo silnějšího dieselu, u toho
lze volit mezi manuálem nebo klasickým měničovým automatem).
Dá se říci, že benzínové motory jsou bezproblémové, dvoulitrový diesel také nemá žádné slabiny
(mimo těch, které trápí každý moderní naftový agregát - vysoká citlivost na kvalitu paliva a omezená
životnost vstřikovačů), patnáctistovka už na tom není úplně nejlépe. Postupně se ukázalo, že má
poddimenzované uložení klikové hřídele a mnoha majitelům se již pootočila kluzná ložiska,
ve kterých je uložena, což mělo za následek zadření motoru. Jinak s Qashqaiem žádné
závažné problémy nebývají, lze mu vytknout snad jen malý vnitřní prostor.
U nás není nijak zvlášť rozšířen, i proto cena ojetin startuje na 220 tis. Kč.